miercuri, 23 octombrie 2013

All black. Purtarea excesivă daunează grav bunului gust.




Little Black Dress. Coco Chanel. Jean Patou. Eleganţă absolută. Versatilitate. Feminitate. Black is the new black. Tendinţe sezon rece 2013-2014. Ştiu prea bine. Dar nici chiar aşa! Enough is enough!

La zile de naştere, la petreceri mondene, în club, la birou, pe covorul roşu, în vacanţe şi la Cora, femeile se îmbracă în negru. Rochii negre şi rochiţe, cămăşute şi pantaloni, sacouri, blazere şi bluziţe, pantofi, genţi şi ciorapi, paltoane, geci, cizme şi chiloţi. Toate negre. Mereu. Zici că le-a spălat Bacovia creierii, nu alta!

Am fost invitată de curând la o aniversare, într-un local de fiţe. Sâmbătă seara fiind, m-am îmbrăcat ca o floare, cu o rochie galben aprins de ţi se strepezeau dinţii când te uitai la mine. Când am ajuns acolo, am crezut c-am greşit adresa şi-am nimerit la un parastas. Toţi invitaţii, şi când zic toţi înseamnă toţi, sărbătoreau fericitul eveniment în straie demne de priveghiul lu’ baba Safta. Ce mai conta că rochia tipei de la masa din colţ era Lanvin, iar bărbac-su avea sacou Ted Lapidus. Negrul ala absolut emana un aer aproape morbid. Hai „La mulţi ani”, băi Gică, sărbătoritul serii, că-mi vine să plâng numai aşa, din solidaritate cu decorul, nicidecum să chiui de bucurie. Suflăm în tort sau în colivă?

La evenimentele mondene, aceeaşi poveste scrisă parcă de familia Addams. Multe fashioniste se îmbracă exclusiv în negru, într-un puseu de avangardism si puternic simţ artistic. Dacă mă întrebi pe mine, zici că-s Virginele Sinucigaşe, nicidecum Coco Şanele.


Şi tot acum poate ar trebui să lămuresc că dress code-ul Black Tie nu înseamnă nici pe departe să te înţoleşti obligatoriu ca un cioclu mic şi drăgălaş. Este un stil formal, unde trebuie să porţi o rochie elegantă, lungă, cu un croi simplu, dar dintr-un material preţios, fără imprimeu. Rochia asta poate să fie şi verde smarald, şi mov roial. Nu neapărat neagră. Ca idee.

Să nu mă înţelegeţi greşit. Pentru că iar mă trezesc că se supără careva. Iubesc LBD şi ţinutele sofisticate all black, cu atingerea fină a accesoriilor aurii, dar purtate din când în când. Nu pot să nu constat o tristeţe cromatică acută, deranjantă şi superfluă în alegerile vestimentare din ziua de azi.




Toate femeile îşi doresc să fie speciale şi să aibă un stil vestimentar recognoscibil, şi în loc să se joace cu nuanţele şi imprimeurile se îneacă în negrul asta păcătos, reuşind astfel să îngroaşe rândurile uniformelor plictisitoare.  Negrul nu vă face mai slabe aşa cum credeţi, şi nici mai stilate. Mai puţine chiftele îndesate pe sub nas şi un pic mai mult caracter şi veţi vedea că o să fiţi stylish şi într-un outfit roz zmeurică!

Hai să ne colorăm şi noi un pic garderoba şi să dăm dovadă astfel de curaj estetic şi bun gust. Şi poate aşa o să ne colorăm şi viaţa.

Cu drag,

d

Un comentariu:

Părerea ta